شرکت در نمازجمعه

نماز جمعه که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است باید هر چه با شکوه تر و پر محتواتر اقامه شود. “امام خمینی(ره)”

دانش آموزان عزیزمان به همراه خانواده های گرامی و همکاران محترم با هماهنگی معاون پرورشی آموزشگاه سرکار خانم غفوریان برای برپایی فریضه نماز عبادی سیاسی جمعه در مسجدجامع شهرستان در پایان هر هفته در روز جمعه حضور می یابند عکس حاضر در تاریخ 17 آبان ماه سال 98 می باشد. دختران عزیزمان در این مراسم باشکوه شرکت می کنند. برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج) صلوات. اجرکم عندالله

 بهترین راهکارهای جذب دانش آموزان به نماز :

1  آشنا نمودن دانش آموزان با فلسفه نماز. چرایی نماز خواندن برای آنان به صورت کامل تشریح شود.

2 توجه به نظرات دانش آموزان ، مشخص کردن علل دوری از نماز خواندن  و با توجه به موانعی که دارند توصیه های لازم انجام شود و رفع مانع گردد.

3 آموزش صحیح و کامل نماز به دانش آموزان با استفاده از کتب ، جزوات ، فیلم ها و سی دی های آموزشی جذاب.

4 توجه ویژه معلمان همه دروس به تربیت بعد اعتقادی دانش آموزان و تأکید بر نماز خواندن .

5 تشویق دانش آموزان به نماز خواندن از طریق معلمان محبوب مدارس . (به ویژه گفتگوی خصوصی و دوستانه معلمان با دانش آموزان)

6– برگزاری جلسات آموزش خانواده در مورد نماز برای اولیا و آشنا نمودن آنها با فلسفه و ضرورت نماز ، اقامه نماز در منزل توسط آنها ، معرفی آثار نماز  و ارائه توصیه های لازم به والدین برای توجه بیشتر به امر نماز خواندن در منزل و تشویق فرزندان خود برای به پا داشتن نماز در منزل و مساجد .

7– تشویق دانش آموزان به استفاده از لباس مخصوص نماز در منزل . موقع خواندن نماز لباس مشخص تمیزی را به تن کنند و در پایان نماز لباس خود را تعویض نمایند . این امر دقت ، تقدس ،اهمیت و پاکیزگی را در موقع نماز خواندن به دانش آموز یاد آوری می کند .

و…


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20